torsdag 3 mars 2016

I'm a dreamer


Jag är en vår och sommar älskare. Jag har aldrig tyckt om hösten och vintern, aldrig. Det är det värsta med att bo i Finland. I Finland så har vi högst 3 månader sommar och kanske 1-2 månader vår, resten är en iskall och snöig vinter. Jag har alltid vetat om att jag föddes i fel land, men eftersom jag bor här så måste jag göra allt så jag klarar av vintern. Jag drömmer mig tillbaka och blickar framåt mot sommaren.
Förra hösten så kollade jag upp olika sommar outfits på nätet. Jag sparade fotona, så att jag skulle minnas dem till sommaren 2016. När datoren gick sönder, så trodde jag att jag hade förlorat allt, men som tur inte. Idag så hittade jag alla foton som jag hade sparat, dom här var två av dem. Så snyggt, jag kan inte vänta tills sommaren är här, när jag äntligen får klä mig somrigt med shorts, toppar och klänningar.

"I'm a spring and summer lover. I have never liked the fall and the winter, never. That is the worst part of living in Finland. In Finland, we have a maximum of 3 months summer and maybe 1-2 months spring, the rest is a cold and snowy winter. I always knew that I was born in the wrong country, but because I live here, I must do everything so I can handle our winter. I always dream myself back and forward to the summer. 
Last fall, I looked up different types of summer outfits online. I saved the photos, so that I would remember them to the summer 2016. But when the computer broke down, I thought that I had lost everything, but fortunately not. Today I found all of the photos that I had saved, these here were two of them. So beautiful, I can't wait until summer is here, when I finally get to dress summery with shorts, tops and dresses."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar