lördag 27 februari 2016

The best in the winter







Nej det blev ingen photoshoot, vi bestämde istället för att ta en tur till vår sommarstuga, för att ta ett vinterdopp med bastu. Och så kallt det var. Jag fryser ännu, och det har nu gått några timmar sen vi gjorde det. Men att ta ett dopp i ett iskallt vatten, är ju inte direkt varmt och skönt. För mig är det mera ett roligt test att göra, man vill verkligen se om man vågar göra det. Och det gjorde jag, jag var faktiskt och doppade mig två gånger, så lite stolt är man ju.
Vi passade också på att leka och hoppa i snön. Det har snöat så mycket nu att det hade bildats snöhögar på flera ställen. Så min systerdotter och jag hoppade ner från olika ställen i snön. Och så rädd jag har blivit. Fast det bara var ca 1 meter högt var jag hoppade ifrån, så var jag rädd. Så att ha en snart 8 årig tjej nära som hejar på, hjälper nog verkligen. Ibland så är det roligt att vara barnslig, det är det som skall hålla mig ung.
Nu så skall jag sätta mig under en skön och tjock filt och äta något, på samma gång som jag ser på Sveriges Melodifestival.

"No, we didn't have a photo shoot today, instead we decided to take a trip to our summer place, to take a winter bath with a sauna. And so cold it was. I'm still cold, and it has now been a few hours ago, since we did it. But taking a bath in the ice cold water, is not exactly warm and comfortable. For me it's more a fun test to do, you really want to see if you can make it. And I did, I actually went twice, so I was a little proud. 
We also took the opportunity to play and jump in the snow. It has been snowing so much now that it had formed snow heaps in several places. So my niece and I jumped down from different places in the snow. And I have become so afraid. Even though it was only about one meter high, where I jumped from, I was still scared. So to have an almost 8 year old girl near me cheering, really helped. Sometimes it's fun to be childish, that's what will keep me young. 
Now I will put on a comfortable and thick blanket and eat something, at the same time I watch the Swedish Melodifestival."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar