fredag 29 januari 2016

When the craving at something good comes

Nu är det äntligen Fredags kväll. Imorgon så skall min bror och jag fira våra födelsedagar. Han fyller år idag och jag fyllde år i Måndags, tänk vad tiden tar fort, det känns som om det var igår. Jag är ju ingen expert på att laga mat eller att baka, men idag så skall jag pröva på att baka choklad kakor, dom som är på bilden. Ni får sen se hur det gick, om inte de är för fula så skall jag väl fota dom och visa, så får ni döma och ge vitsord. Men först så måste jag äta något, när jag är i jobb så får jag inte så mycket mat i mig, så jag är alltid väldigt hungrig när jag kommer hem. Oftast så brukar jag klara mig, men inte idag. Jag svälter.

Now it's finally Friday evening. Tomorrow my brother and I will celebrate our birthdays. His birthday is today and I celebrated my birthday on Monday, time flies by so fast, it feels like it was yesterday. I'm no expert at cooking or baking, but today I will try to bake chocolate cookies, the ones in the picture. You may then see how it went, if they are not too ugly, I will take a photo of them and show it to you, so you can judge and give me a grade. But first I have to eat something, when I´m working, I dont get so much food in me, so I'm always very hungry when I get home. Most often, I usually don´t eat anything, but not today. I´m starving.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar