lördag 30 januari 2016

Chocolate Dream




Jag lovade att jag skulle visa när jag hade bakat en choklad kaka igår. Men det blev så sent, så jag ville inte störa mina grannar med vispning. Men idag så steg jag upp tidigt och började på. Jag hann baka tre olika sorters bakverk. Det kanske inte blev som jag hade tänkt mig, men det är nog sällan som det lyckas, då jag är långt ifrån en bagare. Den första bilden är av Frasiga kolagömmor. Kolan blev lite för skarp, så får se om man kan äta dom utan att tänderna går av. Den andra bilden är av den kaka som jag skulle visa åt er. Dom heter Chocolate chip cookies. Den sista bilden får ni veta vad är om några timmar. Den är tyvärr inte färdig ännu.
Nu skall jag fara och fira min bror och jag till mina föräldrars hus. Vi firar inte vid mitt, eftersom vi är så många, och jag bor bara i en etta.

I promised that I would show you, when I had baked a chocolate cookie yesterday. But it was so late, so I didt wont to disturb my neighbors, by whipping cream. But today, I got up early and started. I had time to bake three kinds of cakes. Maybe it didn´t go as I had imagined, but that´s not a suprise, whenm far from being a baker. The first picture is a Crispy caramelcake. The caramel became a little too sharp, we'll see if we can eat them without our teeth breaking. The second picture is of the cake that I would show to you. The name is Chocolate chip cookies. You´ll know what the last picture is, in a few hours. It´s unfortunately not yet finished.
Now, I will go and celebrate my brother and I to my parents' house. We don´t celebrate in my apartment, because we are so many, and I only live in a one room apartment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar