söndag 29 november 2015

A perfect Little Christmas with my girls





























Igår firade vi Lilla Jul. I Finland firar vi den sista Lördagen i November. Men vad jag har hört så är vi dom enda. Några länder i Norden firar den 23 December och U.S.A firar Tacksägelsedagen (Thanksgiving) sista Torsdagen i November istället. Men Finland firar faktiskt nu.
Igår så stod min syster för maten. Jag kan inte laga mat så jag höll mig borta från köket. Hon lagade Chicken á la Canko med franska och pepparsås, super gott. Som efterrätt fick vi Jordgubbsmousse, den var också väldigt god. Efter maten så knackade Lilla jultomten på, som kom med några presenter åt min systerdotter. Sedan så såg vi bara på film och åt en massa choklad. En härlig Lilla Jul fick vi. Nu får vi blicka framåt till Lucia och Julafton. 

Yesterday we celebrated Little Christmas. In Finland we celebrate it, the last Saturday in November. But what I have heard, we are the only ones. Some Nordic countries celebrate Little Christmas December 23 and the United States celebrates Thanksgiving the last Thursday in November instead. But actually Finland is celebrating now.
Yesterday my sister stood for the food. I can´t cook, so I stayed away from the kitchen. She cooked Chicken á la Canko with French fries and pepper sauce, super delicious. As dessert we had a strawberry mousse, it was also very good. After the food the Little Santa Claus knocked on the window, he brought some presents for my niece. Then we just saw a movie and ate a lot of chocolate. We had a lovely Little Christmas. Now we can look forward to Lucia and Christmas Eve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar